wtorek, 23 czerwca 2015

Rosół z pierożkami




Rosół 
Pierwsza zupa jaką nauczyłam się robić ;)
Podobno jest banalna
Co to za wysiłek włożyć mięso i warzywa do garnka...
Ale jest jedno ale, żeby rosół był smaczny, aromatyczny i klarowny trzeba mu poświęcić trochę czasu


Główna zasada, rosół gotujemy na małym ogniu, aby się nie gotował jak szalony, tylko powoli
U mnie rosół gotuje się około 2 godziny
Aby był klarowny dodajemy podpieczoną cebulkę
Najważniejsze, u mnie rosół musi mieć "oka" , bez oczek rosół to nie rosół :)




Składniki :

- udko z kurczaka 
- włoszczyzna - marchew, por, pietruszka i seler
- natka pietruszki
- sól do smaku


Nie dodaję do rosołu pieprzu, dopiero na talerz, ponieważ rosół ciemnieje czego nie lubię



Do zimnej wody wkładam kurczaka, gdy się chwilkę podgotuję dorzucam warzywa
Doprawiam solą i gotuję na małym ogniu
Smak sprawdzam kilkukrotnie, dosalając w razie potrzeby, ponieważ dużo soli wyciągną warzywa i mięso
I gotowe :)

Dziś do rosołu zamiast makaronu mam pierożki z mięsem autorstwa mojej mamy, mistrzyni pierogów :)


Mniaaam :)































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz