wtorek, 10 lutego 2015

PĄCZKI :) Tłusty czwartek







Tłusty czwartek bez pączków...?
No nie da rady ;)
W Norwegii nie spotkałam się z takimi naszymi tradycyjnymi pączkami :/
Byłam więc zmuszona wymyslić coś sama
Nie spodziewałam się , że wyjdą tak smaczne :)
Prawie wszystkie znikły w jeden dzień (dwa schowaliśmy na następny dzień do kawy ;))
Nie jest to takie trudne jak się wydaje
Spróbujcie koniecznie !


Składniki:


600 g mąki pszennej plus kilka łyżek do podsypania
70 g cukru
3 jajka
100 g roztopionego masła 
łyżeczka ekstraktu waniliowego
250 ml letniego mleka
20 g świeżych drożdży (10 g drożdży suchych)
pół łyżeczki soli
olej do smażenia

Lukier:
10 łyżek cukru pudru
3 łyżki wody

Konfitura:
200g mrożonych truskawek
10łyżeczek cukru
1łyżka żelatyny deserowej

Truskawki z cukrem gotować na małym ogniu około 30min aż się rozpadną
Dodać żelatynę, dobrze wymieszać i zdjąć z ognia









-Przygotujcie sobie talerze wyłożone ręcznikiem papierowym do pączków. Przepis na  około 22 sztuki-


Masło rozpuścić na małym ogniu
Zrobić rozczyn- drożdże z łyżeczką cukru i 100ml letniego mleka dobrze wymieszać i odstawić na 10min
Do miski miksera przesiać makę, dodać cukier, sól, ekstrakt, jajka i rozczyn
Dodawać powoli mleko, na samym końcu dodać roztopione (ostudzone) masło
Mieszać aż do połączenia składników
W razie gdyby ciasto się bardzo kleiło , można dodac 2-3 łyzki mąki
Przełożyć ciasto do wysypanej mąką miski

Nagrzać piekarnik do około 80st, wyłączyć i wstawić do niego ciasto na około 1.20h
Po tym czasie na obsypany mąką blat wyłożyc ciasto i lekko wyrobić rękami
Rozpłaszczyc ciasto na placek o wysokości okolo 2cm
Szklanką ze średnica ok 6-7cm wycinać pączki i układac je na obsypaną mąką blaszkę
Przykryć ściereczką i znów wstawić do lekko nagrzanego piekarnika na około 20-30min
W tym czasie w garnku rozgrzać olej do ok 180st (jeśli macie frytkownicę polecam jej użyć)

-Ja na kuchence elektrycznej troszkę się męczyłam, grzałki mają skalę od 0-9 . Olej grzalam na 6, gdy piekłam pączki musiałam zmniejszyć do 3, a nawet czasami do 2. Trzeba uważać- pierwsze 3 pączki poszły na straty ;) -

Wyrośnięte pączki, lekko wkładac do rozgrzanego oleju i smażyć około 2min z każdej strony
Wyjmowac na talerze wyłożone ręcznikiem papierowym
Nadziewałam konfiturą od razu po wyjęciu
Polać lukrem jeszcze ciepłe pączki i posypać skórką pomarańczy

I gotowe , smacznego :)

























2 komentarze:

  1. Wow! Jaki sprzęcior :)
    Najlepsze paczki robiły moje babcie (nie tylko z okazji Tłustego Czwartku). Takie prawdziwe, domowe, tradycyjne :) Smak dzieciństwa :)
    Niestety nie zdążyłam dorosnąć do gotowania i nie mam skąd wziąć babcinego przepisu :/ Teraz sama robię bardzo szybkie pączki z serka homogenizowanego :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem jak to jest z tymi przepisami naszych babć ;) nikt ich nie przebije :) ale musimy się starać żeby potem o nas tak ktos mówił :)

      Usuń