poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Pulpeciki w sosie pomidorowo - śmietanowym












Po wspaniałym urlopie w Polsce, w mojej rodzinnej ukochanej Gdyni , wracam z nowymi pomysłami :)

Dusza i ciało zrelaksowane !
Tego mi było trzeba :)



Dziś na pierwszy plan wchodzą pulpeciki w sosie pomidorowo-śmietanowym




Składniki :

- 0,5 kg mięsą mielonego - u mnie z łopatki
- 4-5 sztuk pieczarek
- 500ml sosu pomidorowego ja użyłam 
- 4 łyżki śmietany 12%
- szczypiorek
- pietruszka
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- szczypta ostrej i słodkiej papryki
- sól, pieprz


Mięso mieszamy z pietruszką, cebulą, czosnkiem, papryką słodką i ostrą oraz z solą i pieprzem
Najlepiej zostawić na całą noc w lodówce lub przynajmniej na 2 godziny
Z mięsa formujemy małe kuleczki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy ( u mnie na maśle klarowanym) na małym ogniu z każdej strony
Usmażone kuleczki zdejmujemy z patelni i na tym samym tłuszczu podsmażamy pokrojone pieczarki ze szczypiorkiem
Po kilku minutach, gdy pieczarki już się zarumienią dodajemy usmażone wcześniej pulpeciki dodajemy sos pomidorowy i dusimy na małym ogniu
Po około 15 minutach dodajemy śmietanę i pietruszkę doprawiamy do smaku solą i pieprzem i gotowe :)

Smacznego
















































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz